29 June 2012

Acrobatische bosmuis in achtertuin

Bosmuis over stengel kruipend
vermoedelijk op zoek naar iets eetbaars

Tot mijn verbazing zag ik gedurende de laatste weken iets bruins heel snel door de achtertuin heen en weer schieten. De laatste dagen bleef het wat langer op één plek zitten zodat ik kon zien dat het een muis was. Op klaarlichte dag. Waarschijnlijk een bosmuis. 

We hebben een bescheiden achtertuin, dus best bijzonder. Nooit eerder gezien. Bewijs? Fotografeer dat maar eens... voordat je je camera hebt gepakt, is ie weg. Maar toen ik vanmiddag in de tuin zat met de camera in de aanslag zag ik eerst de plantenstengels bewegen en daarna kwam het beestje zelf tevoorschijn. Over een stengel balancerend. De acrobatische circus muis. En hij was helemaal niet zo bang, want hij kon ons zien zitten. Ik zat op 3 meter afstand. Prachtig! Bijzonder veel geluk gehad met deze opname. Mijn eerste video op blogger. Blogger laat hem erg klein zien. Het origineel is groter. Ik kan niet ontdekken hoe ik de video groter kan maken met behoud van kwaliteit.

camera: Sony α580. video: vga 640x480

8 comments:

  1. In de rechter onderhoek zit een symbool met vier hoeken als je daar op klikt krijg je een groter beeld

    ReplyDelete
  2. Ok, Hank. de vergroting werkt inderdaad. maar de kwaliteit is vreselijk slecht. Veel slechter dan bij mij op de PC.

    ReplyDelete
  3. Trouwe Lezeres: leuk dat jij het ook leuk vindt! het beestje heeft van die opvallend grote oortjes, een beetje micky mouse achtig...! dat maakt hem ook zo grappig

    ReplyDelete
  4. http://videotutorials.bloggertricks.com/how-to-post-high-resolutionlarge-pictures-in-blogger-post/

    ReplyDelete
  5. Hank, bedankt voor de tip. voor alsnog is het niet gelukt om de trick voor fotos toe te passen op videos. Misschien wordt de video bij oploaden al gecomprimeerd...

    ReplyDelete
  6. Ziet er hartstikke leuk uit! Ik kan er alleen naar fantaseren om zo in mijn achtertuin te zitten op mijn loungebank en hiernaar te kijken.

    ReplyDelete

Comments to posts >30 days old are being moderated.
Safari causes problems, please use Firefox or Chrome for adding comments.